|
Gearchiveerde reacties (27)
|
06.10.2006 14:38 • Senna Terecht, en BTW ze zouden de prijs niet met € 25,- moeten verhogen maar met zo'n € 100,-.
Tegenwoordig is kopieeren normaal, terwijl dit nog steeds illegaal is. Ja bij mij thuis zal je geen enkele gekopieerde CD's DVD's of software ed tegenkomen.
| |
|
06.10.2006 14:46 • GBosch Nou je bent geweldig Senna!
Deze hele heffings regeling slaat nergens op. Niet iedereen download illegaal, maar wel iedereen moet die heffing betalen...
[b]Geldklopperij![/b] | |
|
06.10.2006 15:11 • jaap ik woon lekker in belgie... in nederland hoef ik al helemaal geen btw te betalen | |
|
06.10.2006 15:21 • Hans Waarom een heffing? Volgens mij zaten die toch ook niet op videorecorders en cassetterecorders? En die dingen deden in principe hetzelfde. Weer een manier om extra geld te verdienen kennelijk... | |
|
06.10.2006 15:31 • Hoi F*** dat!
Die 19% belasting, WAAROM GEBRUIKT DE OVERHEID DAT NIET ALS HEFFING.
In Nederland heb je zowat de hoogste belasting, en TOCH MAKEN ZE HET DUURDER | |
|
06.10.2006 16:13 • Gisae Dus kan je nu alles gewoon legaal downloaden, de boete is toch al betaald. | |
|
06.10.2006 17:16 • Job Idioot voorstel. De prijzen liggen hier al hoger dan elders, we betalen al meer belasting etc. Als men 25 euro moet betalen ter compensatie van het verlies aan inkomsten houdt dat toch in dat je verder wel "illegale" muziek op je speler mag zetten? Het verlies aan inkomsten is immers al gecompenseerd...
Zolang de prijzen van de legale downloads zo hoog blijven en hetgebruikersgemak zo slecht zal de consument ze links laten liggen.
Itunes bijvoorbeeld doet zoch graag voor als succes. Als je echter ziet hoeveel ipods er in omploop zijn dan komt het aantal gedownloade nummers per Ipod op ongeveer 20. 20 nummers op een speler die er honderden en vaak zelfs duizenden bestanden kan hebben is helemaal niet veel. Raar he? 1 euro per nummer en niet eens zelf kunnen beslissen of je een Ipod of creatiev gebruikt. Erger nog: niet eens zelf kunnen kiezen welke mediaplayer je gebruikt op je computer!
Zolang ik MIJN muziek niet met de speler van MIJN keuze(Winamp in dit geval) af kan spelen komt er geen DRM muziek in.
| |
|
06.10.2006 17:49 • ErikZ Mafkeez Die Hirsch Balin, is 15 jaar terug al uit de Plotiek gemoeten omdat hij er potje van maakte. Het is onetisch achterlijk....het geelte van Balin, kan er nog wel bij na het kwartje van Kok. De ruwe olie is $ 23,00 per vat goedkoper geworden maar de consument moet elke week meer betalen aan de pomp, nu dit weer!
[b]Asociaal![/b], nou Balkende, kom nu maar eens op met je normen en waarden.
Erik Zwart | |
|
06.10.2006 18:05 • Menno Als deze heffing nou ook nog echt bij de artiesten terecht zou komen die verlies zouden lijden zou ik er nog een beetje mee kunnen leven maar er zal wel een hoop aan allerlei strijkstokken blijven hangen. Bovendien is al een paar keer uit onderzoek gebleken dat mensen die veel downloaden gemiddeld ook meer muziek kopen. | |
|
06.10.2006 19:23 • rene Haal ik het wel in belgie dat is toch wat de regeering wil.
Zo veel mogenlijk uit geven over de grens dan vangt nederland er niets van.
Tanken over de grens. Sterke drank en bier van over de grens dus dit kan er ook nog wel bij hoor. | |
|
06.10.2006 19:40 • Richard Dan maar in het buitenland bestellen... | |
|
06.10.2006 21:21 • slimsam ja hoor dit kan toch niet! als mensen illegale muziek of software willen downloaden dan doen ze dat toch??
TROUWENS, die records die muziek uitbrengen enzo, verdienen ook grotendeels aan conerten, tours, reclame enz.
nog sterker is computersoftware, bedrijven richten erop dat andere bedrijven die software kopen ( en die gaan het natuurlijk niet illegaal downloaden) en daar halen ze al hun winst vandaan!! dat 10 miljoen prive mensen illegaal windows heeft kan microsoft geen zak schelen!! | |
|
06.10.2006 21:36 • Daan Beter!!!! Dan hebben we dus het recht om (vooralsnog illegaal) muziekt te downloaden.
Toch niet trouwens downloaden van muziek is niet illegaal, alleen het uppen | |
|
07.10.2006 00:16 • Realyello Tja dank je wel hoor voor diegene die illegaal kopieren en dan weer verkopen of diegene die illegaal films of muziek downloaden en deze ook evtueel branden en verkopen.
Er is bijna geen cdsingle te verkrijgen of cd te betalen,dvd's worden al wat goedkoper gelukkig.
Straffen mogen voor mij veel hoger
voor al deze illegale praktijken t is gewoon broodroof. | |
|
07.10.2006 01:28 • Martijn Thuiskopieerregeling in me BILNAAD!!
http://www.piratenpartij.nl/ | |
|
07.10.2006 10:07 • André [quote] | |
|
07.10.2006 11:55 • Xeno als ik het dan goed begrijp, wordt het downloaden van muziek legaal !!, want ik betaal er dan al voor | |
|
07.10.2006 18:09 • Bart Het downloaden van muziek was al legaal.
Alleen software downloaden was volgens mij illegaal.
| |
|
07.10.2006 19:58 • Job DRM zuigt...iedereen er mee eens? | |
|
08.10.2006 01:20 • Martijn Helemaal mee eens.. net als de consumentenbond overigens.. vond het wel leuk dat die mensen het zo opnamen voor illegale downloads! | |
|
08.10.2006 14:44 • slimsam ik download muziek gewoon omdat ik geen eigen inkomen heb, zodra ik dat wel heb blijf ik downloaden en als ik het mooi vind koop ik de cd's. | |
|
08.10.2006 15:06 • Gisae Zonder het illegaal downloaden had ik een groot deel van de artiesten die ik nu dag in dag uit luister nooit ontdekt. Ik heb om die reden ook een aantal cd's gekocht terwijl ik nieteens een cd-speler heb...
Zonder illegaal downloaden zat 99% van de mensen nog vast aan die troep die top40 heet, andere muziek hoor je bijna nooit, en zomaar een onbekend album kopen doen mensen niet.
Die heffing is gewoon dikke bullshit, maar ze drukken het gewoon door. Geldwolven zijn het. | |
|
08.10.2006 16:41 • Martijn [code]http://www.youtube.com/watch?v=1DfBxw97nBw[/code]
http://www.piratenpartij.nl/ | |
|
10.10.2006 15:27 • Freek je kan toch ook MP3 luisteren op je GSM? | |
|
10.10.2006 20:17 • Martijn http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=2799 | |
|
15.10.2006 16:49 • giel kansloos hallo die gasten hebben ook nog concerten reclame tours en hoe vaak hoor je wel niet van zon 100.000 cd geval en dan zij die muzikanten zielig kom op zeg | |
|
14.04.2007 18:25 • Kevin Vindt dat het eigenlijk niets oplevert, Ok 25 euro op een MP3-speler is niet zoveel als je er dan toch al 200 uitheeft.
Volgens mij is het gewoon beter om via downloadsite's abbonementen te verkopen
- Betalen per song
- Dag downloads (onbeperkt) 2 euro
- Week downloads (onb.) 10 euro
- Maand downloads (onb.) 35 euro
- Jaar downloads (onb.) 125 euro.
Dus komt het neer dat je een keuze kunt maken ofwel download je één liedje ofwel betaal je een abonnement waardoor je dan onbeperkt gebruik kunt maken en van alle artiesten kunt genieten die terug te vinden zijn in de muziekbibliotheek.
Levert gegarandeerd meer gebruikers op, en dan moeten ze maar zorgen dat er bleutooth in de nieuwe iPod wordt geïntegreerd dat je vanop 20 meter afstand een song gratis kan doorsturen naar iemand anders, want 20 meter is beperkt terwijl je via illegale programma's heel de wereld terug vind en dat ook gratis.
Het wordt gewoon toegeven van beide partijen, zowel particulier als fabricant als de industrie zelf.
En ik vind dan dat het voordeel van de tijfel meer moet overgaan naar de particulier want hij is het die zorgt voor het geld en het succes. | |
|
|