| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Tim Moderator

|
Geplaatst: Do Aug 20, 2009 10:34 am Onderwerp: A/V reciever - speakers hulp nodig! |
|
|
Ik heb nu al tijden mijn oude z-640 aan mijn tv gekoppelt. Helaas ondersteund dit setje geen decoding van dts of dolby digital. Darbij komt er nu nog bij dat er ruis is een van mijn satalieten zit.
Dus ik vind het tijd worden voor een betere set. Nou wil ik zelf eens kwaliteit kopen en kwam er snel achter dat je dan een a/v reciever plus boxen set moet kopen. die goed staan bij mijn Sharp HD tv Nou ben ik al tijdje aan het zoeken maar het zijn er zo veel met zo veel mogelijkheden dat ik wel wat hulp kan gebruiken.
Wat ik zelf wil minimaal wil:
5.1
DTS decoding
Dobly digital decoding
Minimaal 5 luidspreker uitgangen
HDMI ingang en uitgang (liefst niet allen passthrue)
Componenten (voor mijn xbox360 zonder hdmi)
optisch in en uitgang
Dvd speler optinoneel
Speakers niet te groot mijn kamer is ook niet heel groot dus ook geen 150 watt rms per speaker nodig.
Ik wil graag een beetje kwaliteit en zit dus te kijken naar merken als onkyo, harman/kardon, kenwood, pioneer etc. maar ze hebben allemaal erg veel. Denk hierbij aan dit soort systeempjes : http://www.eu.onkyo.com/products/HT-C5215.html
Niet onbelangrijk mijn budget: de reciever mag tussen de 300 en 400 euro kosten. De speakers ongeveer 200 tot 300. Maar minder is ook goed omdat alles een vooruitgang is op een 6 a 7 jaar oud z-640 logitech pc systeempje
Wie kan mij een beetje in de goede richting duwen?
|
|
| Naar boven |
|
 |
Patrick Moderator

Geregistreerd op: 15-11-2005 Berichten: 221 Woonplaats: Onder een brug
|
Geplaatst: Di Aug 25, 2009 5:42 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb heel eerlijk gezegd de ballen verstand van receivers, dat is meer het kennisgebied van Menno.
Wat ik wel weet is dat je tegenwoordig op moet letten dat de receiver hdmi 1.3 ondersteunt. Dit heeft te maken met lipsync met moderne tv's. Heb je dit niet, dan kan beeld en geluid wel eens a-synchroon gaan lopen!
Veel succes! _________________ NAARF!
|
|
| Naar boven |
|
 |
Tim Moderator

|
|
| Naar boven |
|
 |
michel
|
Geplaatst: Zo Aug 30, 2009 8:27 pm Onderwerp: |
|
|
Onkyo TX-SR507 of de Onkyo TX-SR607 zijn aanraders de 507 is een 5.1 en de 607 een 7.2.
Makkelijk in gebruik, goed geluid, stelt zelf alles in 4 x HDMI in en 1xHDMI out (naar de tv.
Je kan alle (4 stuks) apparaten met HDMI zoals een Blu-Ray speler sluit je aan op de recever en er gaat maar 1 HDMI kabel richting de tv.
Zie: Onkyo TX-SR507 en Onkyo TX-SR607
|
|
| Naar boven |
|
 |
nl1bzw
|
Geplaatst: Wo Sep 02, 2009 6:09 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou meer geld investeren in de speakers dan in de receiver. Daar haal je toch de meeste winst mee.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Tim Moderator

|
Geplaatst: Wo Sep 02, 2009 6:13 pm Onderwerp: |
|
|
Nee je haalt denk ik niet meer winst uit dure speakers als je een slechtere versterker hebt. Het moet enig sinds samen hangen. Ik heb gekozen voor een Pioneer VSX-919-AH met Infinity primus HCS speakers. Ik denk zelf dat dit al heel wat beter geluid moet geven als mijn huidige Z-640 setje!
|
|
| Naar boven |
|
 |
nl1bzw
|
|
| Naar boven |
|
 |
Tim Moderator

|
Geplaatst: Wo Sep 02, 2009 6:43 pm Onderwerp: |
|
|
ik geef toe dat satalliet speakers niet het beste geluid geven. Maar ik heb niet echt de ruimte voor zuilen! helaas:P
|
|
| Naar boven |
|
 |
nl1bzw
|
Geplaatst: Wo Sep 02, 2009 6:55 pm Onderwerp: |
|
|
Heb je ook geen plaats voor boekenplankspeakers (voor links en rechts voor)? Dit geluid is ook al aanzienlijk beter.
Ik zou het toch echt overwegen. Mocht je dan in de toekomst wel zuilen willen, dan kan je die boekenplank speakers gewoon achter plaatsen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Menno Moderator

|
Geplaatst: Do Sep 03, 2009 5:07 pm Onderwerp: |
|
|
Idd, steek je geld vooral in je speakers, vooral die bepalen je geluid. Natuurlijk moet je apparatur een beetje op elkaar zijn afgestemd, maar het is echt niet zo dat een een goedkope versterker ongeschikt is voor duurdere speakers. Tegenwoordig mag je van elke versterker van een normaal merk verwachten dat er fatsoenlijk geluid uit komt. Goede speakers zijn toch meer een mechanisch precisie onderdeel, en dus duurder.
Satalliet speakers ben ik ook geen fan van, ik heb ze zelf gehad en het stereo-beeld was belabberd omdat een groot deel van het laag-midden ook uit de bas kast kwam. Als je geen ruimte hebt voor zuilen neem dan idd boekenplank speakers, voor een kleine ruimte zijn die prima. Dan heb je ook geen baskast, of je moet een 'echte' subwoofer als een REL quake erbij nemen.
Sterker nog, als je ruimte tekort komt zou ik alleen een center speaker nemen (dus driekanaals), ik heb me altijd laten vertellen dat het center-kanaal het belangrijkste is bij home-cinema (ik heb zelf geen surround sound maar ouderwets stereo).
Geluidsapparatuur kan je ook prima tweedehands komen, let ook vooral op aanbiedingen (of ga bijvorbeeld bij de Correct Koopjeskelder kijken), je hoeft echt niet de allernieuwste modellen te hebben. Geef ook vooral geen enorme bedrage uit aan dure kabels ofzo, die hebben op z'n hoogst een uiterst minimaal effect op de geluidskwaliteit.
Nog een voordeel van meer geld in je speakers steken: als er over 5 jaar een nieuwe HDMI standaard ofzo is waardoor je versterker aan vervanging toe is, kan je je speakers hergebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
 |
nl1bzw
|
|
| Naar boven |
|
 |
Tim Moderator

|
Geplaatst: Vr Sep 11, 2009 6:12 pm Onderwerp: |
|
|
Het zal volgens velen hier nog steeds niet de goede keus zijn, maar ik ben er erg blij mee. ik heb nu een set van pioneer gekocht: S-V52-QL-II
Waarom? omdat ze mooi klein zijn en ik ze erg goed vind klinken!
|
|
| Naar boven |
|
 |
nl1bzw
|
Geplaatst: Vr Sep 11, 2009 6:35 pm Onderwerp: |
|
|
Dan is het toch prima.
Het gaat erom dat jij er tevreden mee bent.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|